Kvalitet og Relevans i Praksis (KoRiP)

Mål med prosjektet

KoRiP er et prosjekt som utvikler og tester en modell for tverrprofesjonell samarbeidslæring (TPS) i praksis for de fire helseprofesjonsutdanningene farmasi, paramedisin, sykepleie og vernepleie ved Nord universitet.

Målet er å styrke helsetjenester og øke kvalitet og relevans av tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksis.

Modellen skal:

    • Sikre samhandling mellom veiledere, studenter og vitenskapelig ansatte om læringsaktiviteter og -utbytte

    • Sikre god sammenheng mellom tverrprofesjonelle læringsaktiviteter og læringsutbyttebeskrivelser i studieprogrammene

    • Legge til rette for tverrprofesjonelt samarbeid med sterk relevans for praksis

    • Gi praksisveiledere mulighet til å tilegne seg formell kompetanse i veiledning

    • Kunne tas i bruk av studenter ved andre studiesteder og praksisarenaer

    KoRiP er et samarbeidsprosjekt mellom Nord universitet, Helse Nord-Trøndelag ved Sykehuset Namsos, og Sykehusapotekene i Midt-Norge ved Sykehusapoteket i Namsos.

    Prosjektet er finansiert med midler fra Samarbeidsorganet Helse Midt-Norge (ref 2020/7538-1).